Tuesday, November 6, 2012

DIETETYCZNE KOTLETY Z KASZY GRYCZANEJ


Bardzo lubię różnego rodzaju kotleciki, niekoniecznie te mięsne. Kojarzą mi się one z dzieciństwem i kuchnią  mojej mamy, która potrafiła kotleciki zrobić dosłownie z wszystkiego.  Ja dzisiaj zrobiłam kotlety z kaszy gryczanej z twarogiem, czyli wedlug zródeł internetowych, tak zwane hreczniaki. Dla mnie te kotleciki są daniem same w sobie, wystarczy dodać surówki i mamy pyszne danie obiadowe. Dla tych osób, które wolą coś "konkretnego" proponuje kotlety polać lekkim sosem grzybowym, koperkowym lub podać je z gulaszem mięsnym. Smacznego!

Źródło: Przepis z tej strony, zmodyfikowany.

200 g kaszy gryczanej (2 woreczki)
200 g twarogu
2 jajka
natka pietruszki - dodłam sporo piertuszki
sól i pieprz
2 łyżki oleju do smażenia 

Kaszę gotujemy i studzimy. Do kaszy dodajemy twaróg, pietruszkę, jajka, przyprawy i wszystko dokładnie mieszamy, rozgniatając widelcem. Formujemy kotlety, obtaczamy w bułce tartej i smażymy na minimalnej ilości oleju (wystarczy patelnie teflonową posmarować pędzelkiem namoczonym w oleju, żeby kotlety się zarumieniły). Z podanej masy wychodzi około 12 średniej wielkości kotletów.

*Kalorie: Jeden kotlet ma okolo 120 kcal. Osobą dbającym o linię proponuję skomponować posiłek składających się z 2 -3 kotletów z lekkim sosem na bazie jogurtu i surówkami. Zaznaczam, ze nie jestem dietetyczka, ale jako osoba dietkująca i zmierzająca do obniżenia wagi lubię wiedzieć co ile ma kalorii. 






No comments:

Post a Comment